"No és veritat que no tenim idees,no és veritat que no tenim propostes, no és veritat que no som responsables. Tots hem d'estar orgullosos de ser a un lloc a on primer és el ciutadà i el conjunt de la població"















" o bé obrim un debat profunt i sincer de cara el futur, o bé seguirem patint les mancançes de sempre "



(Jordi Solé - secretari de l'agrupació)







ENS PODEU ESCRIURE A:

lagrupacio.torredembarra@gmail.com



dilluns, 31 de maig del 2010

RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS (nova informació)

El ple ordinari de l’Ajuntament de Torredembarra del 20 de maig va aprovar provisionalment l’adjudicació del servei de recollida i transport de residus a l’empresa Nordverd, SL per un termini de vuit anys i un import anual de 777.593,05 € IVA exclòs. L’entrada en funcionament del nou servei comportarà un canvi radical i acabarà la problemàtica que arrossega el municipi des de fa anys amb greus deficiències, tal com ha explicat el regidor de Serveis, Juan Pérez.
Per a una millor gestió, s’han unificat tots els serveis existents de recollida de residus: el porta a porta al nucli antic, el desplegament de la recollida de l’orgànica a grans generadors i ciutadania, la selectiva, el rebuig, la poda i els voluminosos.
De fet, el servei s’adaptarà a les necessitats d’una població com la Torre i les freqüències de recollida i de neteja de contenidors a més d’augmentar durant tot l’any respecte al moment actual, també s’ha previst que n’hi hagi més en la temporada d’estiu.
El contracte preveu un augment notable de les illes de contenidors, amb un màxim de 300 amb rebuig i orgànica i un màxim de 120 que també tindran paper, vidre i envasos. El rebuig i l’orgànica es recolliran cada dia i es doblarà la freqüència en la selectiva segons la temporada i les necessitats. Tots els contenidors seran nous. Una altra de les novetats és que s’han previst 13 illes amb integració paisatgística per a ubicar en zones turístiques i illes mòbils per a actes festius amb les 5 fraccions.
Els contenidors tindran incorporat un sistema informàtic de pesatge i de georeferència per saber en tot moment on es troben i el pes que tenen. També es duran a terme inspeccions de la recollida de l’orgànica a grans generadors i al porta a porta per determinar la quantitat d’impropis per part de la mateixa empresa.
Pel que fa als vehicles de recollida, n’hi haurà dos de càrrega lateral, un de caixa oberta per a voluminosos i un de més petit per al porta al porta. Aquests dos últims seran elèctrics.
Finalment, l’adjudicatària destinarà un 6% del total del contracte a campanyes de conscienciació que fixarà l’Ajuntament i incorporarà un telèfon d’atenció al ciutadà gratuït amb contestador per atendre els usuaris fora d’hores d’oficina.
El regidor de Serveis, Juan Pérez, també ha explicat que d’acord amb la llei de contractació pública la nova adjudicatària subrogarà el personal que ja presta el servei amb l’antiga empresa. El canvi total del servei es podrà apreciar en uns 5 mesos que és el temps previst per a la implantació de tota la nova gestió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada